Husassistent

Anretning af morgenmad sammen med sygeplejepersonalet.

Rengøringsopgaver som supplement til den daglige rengøring (Rengøring af køleskabe, vask af gardiner, afrimning af frysere, afkalkning af kaffemaskiner, rengøring af køkkenskabe og skuffer indvendigt.)

Hjælp til afmærkning og vask af pateintens tøj.

Birthe og Jane er ansat som husassistenter på Sct. Maria Hospice.

De møder, mens huset "vågner" ca. kl. 07.30 - hjælper med at anrette morgenmad til patienter og de pårørende, der måtte overnatte.

Primært er de at finde i fælleskøkkenet, men også i de to nichekøkkener. De tager sig af den grove rengøring af køleskabe og frysere, indvendige skabe og skuffer, samt fylder op hvad der måtte mangle.

Tøjvask

På Sct. Maria Hospice bruges ikke hospitalstøj, hvorfor patienterne har eget tøj på. Vi beder familien eller de pårørende hjælpe med. De kan tage det med hjem, eller om nødvendigt benytte det vaskerum, vi har her i huset. Hvis der opstår noget, der giver akut behov for tøjvask, hjælper vi gerne, ligesom vi vasker tøj for de patienter, der ikke har et nært netværk, der kan være behjælpelige.

Den gode historie fra hverdagen:

Dejligt er det, når man om morgenen står og anretter morgenmad til en patient sammen med en pårørende, og man får et indblik i, hvad det er for en familie der midlertidigt "bor" på Sct. Maria Hospice.

Jeg får fortalt historier fra tiden før hospice, om hvordan natten er gået, men også om de beskedne ønsker for fremtiden der måtte være.

Mit arbejdsliv er blevet så beriget, efter jeg er startet på Sct. Maria Hospice.