Galleri

Billeder fra huset der giver et indtryk af vores dejlige rammer og vores hverdag

Huset og haven

/media/1505/haven-2.jpg

Hospice set fra siden i blå himmel og med et væld af blomstrende rododendron.

Billede af huset, med vores krydderurtebede i forgrunden, der benyttes flittigt af køkkenet, indkik til terrassen udenfor spisestuen, hvor vi nyder maden og måske griller på de varme dage

Terrassen foran fællesstuen. Rundt om i det smukke staudebed er der bænke, hvor man kan nyde blomsterne og solen.

Et kig ned gennem en af gangene.

/media/1499/spa-nyt.jpg

Hvis man ønsker det, kan man komme i spa-bad på hospice. Man kan, hvis der er brug for det, med lift blive sænket ned i det lindrende varme vand.

En middagsstund med kig ud fra én af terrasserne.

/media/1504/haven-3.jpg

Om sommeren nyder havens fugle også vores lille vandbad!

Efteråret med sine mange flotte farver.

/media/1497/orangeri1.jpg

Vi glæder os til at få vores flotte nye orangeri færdig, så vi kan nyde forårets solstråler derude!

Et rådyr på vandring i haven.

Vores børnehjørne til fri leg for børn og barnlige sjæle.

Haven passes så fint - der er altid noget at lave.

Vi synger tit på Sct. Maria Hospice. Her et "Syng sammen - arrangement".

Et lille egerne på besøg på terrassen - den bliver også fodret hver dag.

Landskamp i fjernsynet - vi hepper på Danmark selvfølgelig.

Fællesstuen. Her kan patienter og pårørende finde dagens lokalaviser, se fjernsyn, høre radio eller blot slænge sig i sofaerne med en god kryds & tværs eller sit strikketøj.

Én af de 12 patientstue. Den kan indrettes efter ønsker og behov.

Sanserummet - her kan man fordybe sig i ro og fred, eller blive arbejdet lidt igennem i massagestolen.

Torvet, med vores flotte flygel, hyggelige røde sofaer og bagerst i billedet spisestuen.

Én af de frivillige pusler lidt i haven - den megen ukrudt pipler frem om vi vil det eller ej.

En lille snemand kigger ind gennem ruden ude fra terrassen.

Livet i huset

Kæledyr er meget velkomne på hospice - både som gæst, men også som beboer. Dit kæledyr kan bor på stuen efter nærmere aftale. Hvis kæledyr medbringes, er det de pårørendes ansvar at passe dem, gå ture, støvsuge hver dag mv., da vi ikke har muligheden for at påtage os denne opgave.

Vores spa-rum har fået en "make-over" - det er blevet så fint. Her et billede fra vores lille indvielse.

Mathias fra køkkenet og Mogens pedel har været på æblerov, så nu venter der æblekager og æbleflæsk i den kommende tid!

Blomsterbinding sker flere gange om ugen ved frivillige - her er Birgit i fuld gang med at ordne blomster.

/media/1496/troestebamser.jpg

Trøstebamser til vores yngste besøgende gæster

/media/1481/udegudstjeneste.jpg

Udegudstjeneste ved hospicepræst Inge Pilegaard.

/media/1492/vandregruppe.jpg

Vandregruppen for tidligere og nuværende pårørende på hospice mødes tirsdag i ulige uger kl. 10.00

/media/1489/kyndelmisse.jpg

Fællessang i dagligstuen.

/media/1487/baalindvielse-3.jpg

I sommeren 2022 blev der afholdt indvielse af vores nye bålhytte, som vi har fået doneret af Rotary Nord fra Vejle.

/media/1490/rickshaw-7.jpg

Vil du gerne ud i den friske luft, byder frivillige eller personalet gerne på en tur på vores rickshaw.

/media/1458/overraekkelse-af-fulglehus.jpg

Nørklegruppen donerede i efteråret foderhuse og en fin fuglebog til alle patientstuer/terrasser. TAK fordi I støtter "Nørklerierne" i boden på hospice.

/media/1461/aftenhygge-udeliv.jpg

Aftenhygge på terrassen med irish coffee og hjemmelavet chokolade.

Bålhygge en fin forårsaften.

Musikterapeut Marie Falk spiller lidt roligt musik på klaveret.

To gange om året afholder vi mindeaften for de pårørende der har miste en kær på Sct. Maria Hospice.  Her det personale og frivillige der står for sådan en aften.

Musikandagt ved vores præst Inge Pilegaard og musikterapeut Marie Falk.

De frivillige laver blomsterdekorationer.

/media/1457/overraekkelse-af-hoejskolesa.jpg

Nørklegruppen overrækker på frivilliggruppens vegne gaven fra de frivillige i anledning af Sct. Maria Hospice 25 års jubilæum 1. november 2020. Gaven bragte stor glæde - 25 nye højskolesangerbøger med flot tryk på forsiden.

Bibliotek hvor patienter og pårørende kan låne bøger. Biblioteket bestyres af frivillig Mona og Karen Margrethe

/media/1456/egern.png

Vores lille egern kigger ofte forbi på terrasserne - vi får besøg af både et brunt og et sort egern.

En gruppe frivillige ved Sct. Maria Hospice mødes hver mandag og laver håndarbejde. De kaldes i dagligt tale "Nørklegruppen".

De sælger ud af deres mange fine ting, hvor overskuddet går til glæde og gavn for patienter og pårørende på Sct. Maria Hospice. TAK for jeres støtte.

"Blomstervæksted" på torvet ved frivillig Bente. Hér er alle velkomne til at hjælpe til, eller blot få en snak med Bente.

I godt selskab er opvasken ingen sag at ordne. Her to frivillige der er i gang - både med opvask og med at hygge sig.