Psykolog

På Sct. Maria Hospice har vi et samarbejde med psykolog Lis, som er ansat som supervisor for personalet.

Hun kommer som konsulent, og er derfor ikke fastansat af Hospice.

Lis afholder supervision af personalet flere gange om året. Her snakker de om dét, der kan være svært.

Hun hjælper med at sætte ord på, og til at reflektere over egen og andres adfærd. Hjælper os til bedre, at kunne forstå, acceptere og handle fremadrettet.

Vores tværfaglige personale er uddannet til at snakke med patienter og pårørende om det der kan være svært.

Vi henviser specielt til vores Hospicepræst, Musikterapeut og de mange sygeplejersker der døgnet rundt kan træffes til en samtale.

Desuden henviser vi pårørende til de mange sorggrupper der er at finde henholdsvis i :

* Kræftens Bekæmpelse: www.cancer.dk

* Sorggrupper i Folkekirken: www.sorggrupperifolkekirken.dk

* Vejle Kommunes Sundhedsvejledere   mail: hjemmebesog@vejle.dk eller telefon: 76 81 80 96

* Børn, Unge & Sorg til børn og unge under 28 år:  www.sorgcenter.dk samt www.erduokay.dk